Klantenervaringen – Testimonials
“De methode die mijn werkstress drastisch verminderde.”
Michelle Schiphorst, communicatieadviseur.
Ik ben Michelle Schiphorst en werk als communicatieadviseur bij KNGF Geleidehonden. Hier houd ik mij onder meer bezig met acties en campagnes voor de werving van nieuwe pleeggezinnen en de organisatie rondom verschillende doelgroepevenementen.
Mijn dagen waren heel rommelig. Ik deed veel taken tegelijk en sprong van de hak op de tak.
Aan het eind van de dag had ik 20 dingen open staan – van mailtjes tot documenten en tabbladen in mijn browser – maar was niets echt af. De volgende dag begon met de rommel die ik de dag ervoor had achtergelaten.
De taken stapelden op en ik vergat vaak dingen. Dat gaf onrust en onzekerheid en zorgde ervoor dat ik niet de focus had die ik nodig had om mijn werk optimaal uit te kunnen voeren.
In de sessies bij Eric creëerden we stap voor stap weer overzicht in mijn taken. Hij gaf mij tips om mijn taken bij te houden en in te delen, liet zien hoe ik mijn mailbox leeg (ja leeg!) kon maken én houden en gaf inzicht in hoe ik mijn taken het beste kon prioriteren.
Dat geeft veel rust in mijn hoofd. Ik hoef niet alles te onthouden, het staat ten slotte op mijn lijstje. De takenlijst is mijn belangrijkste tool geworden die ik dagelijks gebruik. Ik heb veel meer focus, vergeet niets meer en ben veel proactiver geworden.
Mijn valkuil is om teveel dingen tegelijk te doen, ook in mijn sessies met Eric kwam dat af en toe naar voren. Eric hield daar ruimte voor, maar zorgde ervoor dat we weer terug kwamen op het onderwerp van gesprek. Het stappenplan om mijn werkstroom beter te kunnen beheersen helpt mij heel erg om 1 ding tegelijk te doen en niet teveel vooruit te willen plannen.
Als je constant onrust voelt over jouw werk en takenpakket, raad ik het je van harte aan om eens contact op te nemen met Eric. Het overzicht missen in je taken, het idee hebben niets echt goed gedaan te krijgen of dagelijks op deadlines teren kan voor veel stress zorgen. Eric kan je helpen om daar verandering in te brengen.
Ik heb naast mijn drukke baan ook een jong gezin dat constant aandacht vraagt. Alles wat ik bij Eric heb opgestoken, pas ik ook thuis toe. Een lijstje met taken en een bijbehorende planning die ik een paar keer per week naloop, zorgen ook bij het thuisfront voor meer rust.
Michelle Schiphorst,
Communicatieadviseur, KNGF Geleidehonden.
“Hij gaf mij zo echt inzicht in gewoonten die juist contraproductief waren.”
Frank van Doorne, specialist geo-informatie
Ik ben Frank van Doorne en werk als specialist geo-informatie voor de gemeente Emmen. Ik analyseer en combineer allerlei gegevens die ik vervolgens visualiseer en presenteer in de vorm van (digitale) kaarten of apps.
Voor dat ik met Eric van den Heuvel van EenHelderHoofd ging werken, merkte ik dat ik voor mijn gevoel vaak ‘achter de feiten’ aanliep.
Ik had het gevoel dat ik efficiënter en effectiever zou kunnen werken en daardoor rustiger in m’n hoofd zijn.
Sinds ik ging werken met Eric, heb ik meer overzicht in welke taken ik nog te doen heb en kan ik hierdoor beter prioriteiten stellen. Gebrek aan overzicht in mijn werkvoorraad of planning leidde er vaak toe dat ik geen nee durfde te zeggen tegen nieuwe taken. Ook vond ik dat ik niet meer tijd kon vragen als werkzaamheden uitliepen.
Wat ik positief vind aan Eric, is dat hij in staat is, om op een positieve en opbouwende manier kritisch doorvroeg, waarom ik bepaalde zaken deed zoals ik deed. Hij gaf mij zo echt inzicht in gewoonten die juist contraproductief waren. Daarnaast waren de opdrachten ook altijd erg praktisch en direct op mijn eigen situatie van toepassing (eigen In-box, eigen projecten).
Als jij moeite hebt met het plannen van je werk of als je denkt dat je het wel nooit zal leren om fatsoenlijk met je agenda om te gaan, dan kan Eric je misschien wel helpen om blokkades af te breken en nieuwe gewoonten aan te leren.
De gesprekken met Eric waren altijd fijn. Ik heb er veel aan gehad: mijn bureaublad (fysiek en digitaal) is nu opgeruimd; ik gebruik mijn agenda goed en weet dat als ik het een keertje laat versloffen, dat ik gewoon opnieuw kan beginnen met structureren van mijn werk.
Frank van Doorne
Specialist geo-informatie, gemeente Emmen
“Ik had verschillende rollen en veel projecten naast elkaar lopen.”
Christel van de Stouw, Dubbelepunt Projectmanagement
Ik ben Christel van der Stouw en ben marketing projectmanager zzp’er, werknemer, evenement organisator en raadslid.
Ik had vanuit allerlei verschillende rollen veel projecten naast elkaar lopen. Ik had wel overzicht van wat ik moest doen, maar het kwam nooit bij elkaar in één planning. Opende ik het project niet dan had ik er ook geen zicht meer op. Op allerlei plekken ontstonden ongewenste to do lijstjes en reminders voor mezelf.
Nadat ik met Eric aan het werk ben gegaan heb ik een werkbare methode gevonden om alles te bundelen in een overzicht. Met dat overzicht kan ik beter plannen en monitoren of alles nog loopt zoals ik afgesproken heb. Dat geeft rust in mijn hoofd.
Eric is heel praktisch en wat ik er prettig vond is dat hij goed meedenkt in oplossingen die passen bij mijn situatie. Na vele blogs en video’s kende ik de basisprincipes wel, maar multi projectmanagement en time management is soms veel complexer als je dat vanuit diverse rollen doet. De een op een coaching was daarom een hele goede uitkomt waar ik nog dagelijks van profiteer.
Ik kan time management coaching van Eric van harte aanbevelen als je denkt dat al die blogs en artikelen die je eerder las niet werken. Eric leert je een manier van werken waar je de rest van je leven iets aan hebt. Praktisch en op maat voor jouw situatie.
Hoewel mijn workload veel te vol was en Eric mij daar ook serieus op aan heeft gesproken werkte hij in het traject niet veroordelend of met opmerkingen als ‘zie je nu wel’… Eric is ontzettend behulpzaam en geïnteresseerd in wat de ander beweegt, zonder te pushen dat je per gister een veranderd mens moet zijn 😉 Dat inzicht volgt vanzelf.
Christel van der Stouw
Marketing projectmanager bij Dubbelepunt Projectmanagement, ZZP-er en gemeenteraadslid
“Mijn hoofd stond niet stil”
Dennis Seuren, RTV Utrecht
Mijn naam is Dennis Seuren, ik ben verantwoordelijk voor ICT en gebouwbeheer bij RTV Utrecht, de publieke omroep voor stad en provincie Utrecht. Dit doe ik samen, als leidinggevende, met een team van systeembeheerders, een helpdeskmedewerker en een huismeester.
Voordat ik met Eric ging werken stond mijn hoofd niet stil. Ik had het gevoel het overzicht kwijt te zijn, grip kwijt te zijn. Vaker wel dan niet werd ik ’s nachts wakker en was ik direct weer aan het malen over werk, waardoor ik de slaap niet meer kon vatten. Ik had moeite om in mijn vrije tijd te ontspannen, gedachten gingen altijd weer naar werk.
Ik heb vooral voor Eric gekozen om de naam van zijn bedrijf; Een Helder Hoofd. Dat is namelijk precies wat ik wilde. En dat is best goed gelukt! Ik heb het overzicht terug en dat is heel bepalend voor mij geweest. Het ‘s-nachts malen is er echt nog weleens, maar niet meer praktisch iedere dag. Ik delegeer meer en prioriteer beter.
We hebben samen op een ontspannen, praktische manier naar mijn werk gekeken. Door middel van het aanleren van een systematische manier van werken, verhelderende oefeningen en goed toepasbare tips heb ik gedurende het traject meer overzicht en grip gecreëerd.
Het resultaat telt; na iedere sessie merkte ik in de dagelijkse praktijk dat de systematiek van Eric beter begon te werken.
Wil je een helder hoofd, zodat je niet dag en nacht bezig bent met je werk? Bel Eric!
Dennis Seuren.
ICT/Facilities Coordinator bij RTV Utrecht
“Met praktische tips mijn werkdruk echt verlaagd.”
Heidi Immens, Coördinerend begeleider gehandicaptenzorg
Ik ben Heidi Immens en ben sinds 1992 werkzaam in de gehandicaptenzorg. Ik heb de functie van coördinerend begeleider en mijn werk bestaat vooral uit :
- meewerken op de woning,
- aansturen en coachen op zorgprocessen
- coachen van medewerkers.
Ik ben iemand die me erg verantwoordelijk voel, maar daardoor ook veel te veel ballen omhoog denk te moeten houden. Daarnaast krijg ik ook veel mails en staan er zaken op mijn to do lijstje. Dit maakte eigenlijk dat ik nog harder ging werken.
Sinds ik de eerste sessie met Eric heb gehad merkte ik al dat ik meer overzicht kreeg in mijn mailbox, op een makkelijke manier voor mezelf prioriteiten kon stellen. Maar ook inzicht kreeg in zaken waarvan ik dacht dat ik deze effectief inzette om mijn werkdruk en overzicht te verlagen/verbeteren, maar wat in gesprek wel bleek dat dit mij juist steeds van mijn werk deed afhouden. Doordat er een aantal weken tussen onze afspraken stonden kon ik oefenen met het geleerde, waardoor deze ook steeds meer van mezelf zijn geworden.
Wat ik erg fijn vond tijdens het begeleidingstraject, was dat met praktische tips mijn werkdruk echt verlaagd is. Het was erg helpend om gewoon praktisch aan de gang te gaan en al meteen te ervaren wat deze acties deden in mijn hoofd en agenda. Dus vooral niet te veel praten over, maar aan de slag.
Als je het gevoel hebt dat je het niet meer trekt, of regelmatig stress gerelateerde klachten ervaart, en je het gevoel hebt dat alle to do’s en ballen in de lucht je achtervolgen, Bel dan eens een keer met Eric over wat hij voor je kan betekenen.
Ik heb gedurende het begeleidingstraject vooral heel veel mooie hulpmiddelen en inzichten aangereikt gekregen, die ik hopelijk kan vasthouden in de toekomst!
Heidi Immens
Coördinerend begeleider gehandicaptenzorg
“Hoe prioriteer je wat je deze dag als éérste gaat oppakken? Die vraag kan ik nu beantwoorden.”
Robert Smit, Flatland, Rotterdam
Ik ben Robert Smit, net 33 en Visual Design consultant bij een bedrijf wat ik samen met anderen ben gestart na mijn technische studie Industrieel Ontwerpen in Delft.
Voordat ik ging werken met Eric van den Heuvel van EenHelderHoofd ging de werkdruk, door de aard van mijn werk, in pieken en dalen. Het was voor mij erg lastig om grip te krijgen op de hoeveelheid werk die je soms van te voren wel/niet aan zag komen en dat goed een plek te geven in mijn werkplanning. Vooral de wekelijkse en day-to-day planning. Wat heeft wel prioriteit, wat niet, en wat kan ik naar rustige momenten later verplaatsen.
Eric heeft me een structuur gegeven waarmee ik naar mijn werk, kan kijken, maar eigenlijk nog meer hoe ik met nieuwe ogen naar mijn eigen tíjd kan kijken. Hoe prioriteer je wat je deze dag als éérste gaat oppakken? Die vraag kan ik nu beantwoorden.
Evenals hoe ik plannen (of eigenlijk projecten) op de lange termijn maak, want dat is eigenlijk iets anders. Het is niet altijd gemakkelijk, maar ik heb de structuur aangereikt en uitgelegd gekregen waarmee ik weet dat als ik hem volg, mijn planning O.K. zit.
Ik ben erg blij met de tijd en kennis die in de gesprekken werd gestoken; ik kon al mijn vragen stellen en er was altijd antwoord. Gesprekken waren niet te kort of te lang voor mij.
Daarnaast de vaste (incheck)momenten, tijdens maar ook ná de training; je hebt zo echt het gevoel dat je niet helemaal in je eentje bezig bent, maar samen (als een soort mentor-rol).
Als je weet dat je de basisvaardigheid van het plannen nooit goed hebt geleerd (het is niet een vak op school of studie bijv.) dan ben je zoals ik, en is het beste moment om die skill alsnog te leren: gisteren, of als alternatief: vandaag.
Ik zal Eric van EenHelderHoofd dan ook aanbevelen als je ook maar een beetje het idee hebt dat je aan je timemanagement en werkplanning-skills kan werken.
Ik ben blij dat ik dit vanuit mijn werk heb kunnen doen, maar had Eric al graag aan het begin van mijn studie ontmoet om samen met hem mijn planningsysteem te ontwerpen.
Eric, Bedankt!
Robert Smit, Flatland Visual Thinking
“Praktische en concrete handvatten die op mij persoonlijk betrekking hebben”
Marieke van de Sande, MR Marieke, Den Bosch
Ik ben Marieke van de Sande en ik ben jurist op het gebied van bestuurs- en omgevingsrecht. Ik ben sinds 1 april 2018 voor mezelf begonnen met een adviespraktijk voor hoofdzakelijk MKB-ondernemers.
Voordat ik met Eric van den Heuvel ging werken had ik continu het gevoel achter de feiten aan te lopen, had onvoldoende overzicht en was bang dat ik zaken over het hoofd zag ofwel vergat. Dit bezorgde mij onrust, negativiteit.
Toen ik met Eric ging werken heb ik inzicht gekregen in mijn gedrag. Verder heb ik handvatten gekregen die ik direct in de praktijk kon toepassen, zodat ik weer overzicht heb gekregen.
Tijdens de training kreeg ik inzicht in mijn gedrag. Tevens kreeg ik op praktische en concrete handvatten die op mij persoonlijk betrekking hebben. Echt maatwerk dus.
Als je het gevoel hebt het overzicht kwijt te raken of al kwijt te zijn, inzicht in je gedrag wil krijgen, neem dan contact met Eric op voor een training of 1 op 1 coaching op maat. Je kunt de algemene timemanagement tips wel weten, maar het is de kunst om die voor jezelf daadwerkelijk te gaan gebruiken.
Ik heb een paar zaken in mijn dagelijkse routine omgegooid en dat brengt rust. Uiteraard heb ik nog mijn valkuilen en gaat het niet elke dag helemaal goed. Maar ik weet dat ik zelf kan sturen en dat het weer goed komt. Ik heb inzicht in mijn gedrag en weet nu beter aan te voelen wanneer ik weer moet ingrijpen (resetten).
Marieke van de Sande,
Jurist bij MR Marieke, Den Bosch
“Oppakken van belangrijke zaken i.p.v. de urgente taken”
Laurens Vos, Gemeente Nijkerk
Ik ben Laurens Vos en ben sinds 2017 adviseur onderzoek & projecten binnen een gemeente.
Mijn werk bestaat uit het opdracht geven aan onderzoeken, adviseren aan beleidsadviseurs en projectmatig werken op implementatietrajecten rondom monitoring.
Voor mijn eigen werkvoorraad ben ik afhankelijk van anderen die met een vraag of opdracht naar mij toe komen.
Dat betekent dat mijn werkvoorraad flexibel genoeg moet zijn om met invliegers om te gaan en dat er veel projecten naast elkaar lopen met verschillende tijdspaden en uren inzet.
Ik had het gevoel het overzicht soms te verliezen.
Hoewel prioriteren mij op papier altijd prima lukt blijkt het in de praktijk lastig om mijn eigen systemen van email management, agenda gebruik, en project management vol te houden.
Met name het denkwerk verliest het in de praktijk van invliegers zoals mail en adviesvragen.
Sinds ik met Eric van den Heuvel aan de slag ben gegaan heb ik een systeem die mij ook in drukke perioden beschermd van het urgente oppakken in plaats van doen wat belangrijk is.
Eric heeft mij geholpen om de systemen die ik had om mijn tijd en energie te managen tegen de loep te houden en verder te helpen met zijn ervaring en expertise van de timemanagement methodiek.
Die combi van expert op tijdsmanagementmethodieken en maatwerk door goed uit te vragen en te begrijpen waar ik tegenaan loop maken dat ik van hem kon leren waar mijn methodiek mank ging in de praktijk.
Zijn intervisie momenten en nazorg zijn vervolgens cruciaal gebleken om ook echt te komen tot gedragsverbetering.
Als “kenniswerker” (zo noemt Eric dat), kan ik beamen dat problemen met afbakening van taken en prioriteren van je tijd Eric echt van meerwaarde kan zijn in de volgende stap zetten. Hij biedt een begripvolle maar kritische spiegel die door smoesjes heen prikt. En zijn persoonlijke begeleiding dwingt je vervolgens ook écht wat te veranderen in plaats van de uitvlucht te zoeken in de volgende techniek, cursus of hulpboeken.
Laurens Vos
Adviseur onderzoek en projecten,
Gemeente Nijkerk
“Meer grip krijgen op de lopende projecten”
Niels Springeling, PSI B.V., Zwolle
Ik ben Niels Springeling, inkoop- en contractenadviseur voor overheden. Het Sociaal Domein is mijn specialisme. Mijn werk bestaat vooral uit het sluiten en managen van contracten met zorgaanbieders voor gemeenten.
Mijn werkdruk was erg hoog. Dit kwam door te veel verschillende werkzaamheden op mijn bord, door te weinig grenzen aangeven, en je tegen te veel dingen aan bemoeien (waardoor ik dan weer gevraagd werd om daar taken voor te verrichten. De mailbox stroomde over, een overzicht voor de projecten was er niet. Uiteindelijk ging het allemaal ten koste van mijn nachtrust en kon ik malende gedachtes over werk niet meer los laten.
Door de begeleidingssessies met Eric van den Heuvel, heb ik inzicht gekregen in het meer grip krijgen op de lopende projecten en prioriteiten stellen. De acties zitten niet meer allemaal in mijn hoofd maar staan gestructureerd in een extern betrouwbaar systeem.
De manier van uitleggen heb ik als heel prettig ervaren. Eric is een ervaren coach die weet hoe hij een klik met je maakt en aansluit bij je concrete behoefte. Ik ben ook erg tevreden over de praktische tips, zoals de nieuwe vaardigheden die Eric me heeft bijgebracht. Allemaal om control te krijgen over mijn brede werkzaamheden.
Ik zou anderen de tip willen meegeven tijdig te luisteren naar lichamelijke signalen over stress en het kwijt raken van grip. En tijdig hulp zoeken om het overzicht te kunnen bewaren.
Eric is een prettig mens om mee samen te werken, opwekt van aard, die weet waar hij het over heeft.
Niels Springeling,
Senior inkoop- en contractenadviseur,
PSI B.V.
“Goed zicht op openstaande zaken en kan ik acties goed afgerond krijgen”
Raimond Brookman, Info Support B.V., Veenendaal
Ik ben Raimond Brookman en sinds 1996 werkzaam voor Info Support. Ik ben IT Architect en help klanten hun IT landschap op orde te brengen en/of hier nieuwe maatwerksystemen of integratieoplossingen voor te adviseren en realiseren.
Door de veelheid aan klanten/projecten en daarnaast de nodige intern gerichte activiteiten rollen zoals Competence Center Lead en kernteamlid van onze businessunit leek de TODO-list alleen maar te groeien. En viel er wel eens wat van mijn radar wat ik erg vervelend vond.
Eric van den Heuvel heeft me geholpen een al eerder geleerde timemanagement methode weer goed toe te passen en hierbij bewust stil te staan. Dat heeft mij inzicht gegeven waar ik zaken kon verbeteren. Daardoor heb ik nu goed zicht op openstaande zaken en kan ik acties ook goed afgerond krijgen waar ik ook anderen voor nodig heb.
Eric hanteert een persoonlijke aanpak en bouwt de methode stapsgewijs op. Doordat we meerdere sessies hadden en konden opbouwen en fijnslijpen, helpt dit ook de werkwijze echt te adopteren.
Heb je het gevoel dat zaken te lang op je TODO list staan of dat je te weinig zicht hebt op je werkzaamheden? Neem dan contact op met Eric van den Heuvel van Een Helder Hoofd over de mogelijkheden. Eric geeft zelf het goede voorbeeld door zaken strak te organiseren en helpt je reflecteren op achterliggende oorzaken van problemen. Op die manier heb je een structurele aanpak en voorkom je het “dieet-effect”.
Eric is een prettig mens om mee samen te werken, opwekt van aard, die weet waar hij het over heeft.
Raimond Brookman,
IT Architect,
Info Support B.V.
“Ik werk niet meer in de avonduren!”
Marlon Bahlman, ADXpert
Ik ben Marlon Bahlman, 27 jaar en sinds december 2019 werkzaam bij ADXpert in Ridderkerk als secretaresse van het Arbeidsdeskundige team.
Mijn werk bestaat uit het inplannen van Arbeidsdeskundige onderzoeken, maar ook het inplannen van andere afspraken, rapportages nakijken en versturen, veel telefonisch en mailcontact met zowel werkgevers als werknemers. Kortom: heel veelzijdig en leuk werk!
Vóór deze training ervaarde ik regelmatig een onrustig gevoel omdat ik bepaalde werkzaamheden aan het einde van een werkdag niet had kunnen uitvoeren.
Daar baalde ik dan best wel van. Ook was ik regelmatig in de avonduren nog werk aan het verrichten en kon ik mijn werk moeilijk loslaten na werktijd. Het stellen van prioriteiten in mijn werkzaamheden verliep eerst ook niet lekker door de vele mails, Teams berichten etc.
Sinds ik met Eric aan de slag ben gegaan heb ik nu veel beter overzicht in mijn werkzaamheden.
Ik heb sneller door wat echt prioriteit heeft op een werkdag en wat kan wachten tot een later moment.
Ook durf ik eerder ‘nee’ te zeggen tegen collega’s wanneer ik het druk heb en zij met vragen komen. En ik werk niet meer in de avonduren!
Eric heeft mijn inzicht gegeven wat de oorzaak is van het druk-druk-druk gevoel. Hij heeft mij een systematiek aangeleerd waardoor ik dagelijks overzicht blijf houden over alles wat er speelt.
Het meest tevreden ben ik over alles wat Eric mij heeft aangeleerd om beter mijn werk te kunnen uitvoeren.
Als je het gevoel hebt dat de werkdruk veel te hoog is of als je het overzicht in je werk vaak verliest dan raad ik je aan om dit coachingstraject te gaan volgen!
Ik voelde mij gedurende het begeleidingstraject erg op mijn gemak en heb mooie inzichten gekregen.
Marlon Bahlman
Secretaresse Arbeidsdeskundige team bij ADXpert
“Weer mijn structuur en zelfvertrouwen terug”
Carola Post, SVO Vakopleiding Food
Voordat ik kennis maakte met Eric van den Heuvel, liep ik over van mijn werkzaamheden, mijn hoofd zat letterlijk vol!
Ik kon niets meer onthouden en liep continue achter de feiten aan.
Dit gaf mij zo onbehagelijk gevoel dat ik het idee had om weer tegen een burn-out aan te lopen, dit is mij 4 jaar geleden overkomen dus de signalen waren voor mij (gelukkig) herkenbaar.
Doordat ik in gesprek kwam met mijn collega, (haar hoofd zat ook vol!) en zij enthousiasme vertelde over de werkwijze van Eric en dat het voor haar enorm heeft geholpen, was ik er al snel van overtuigd dat de sessie die mij aangeboden werden mij zouden helpen.
Het was erg prettig dat ik binnen een week terecht kon bij Eric want mijn spreekwoordelijke emmer liep over en een lange wachtlijst had voor mij niet gewerkt.
Voor de eerste sessie heb ik een vragenlijst beantwoord en hiermee zijn we aan de slag gegaan. Het was erg prettig dat ik begrepen werd en dat Eric zich aanpaste aan mijn tempo.
Na de tweede sessie kreeg ik weer een beetje structuur terug want dat was ik kwijt.
Na de derde sessie had ik het systeem door en ook de tips die ik kreeg om “nee” te leren zeggen wierpen zijn vruchten af.
Elke sessie werd de eerst volgende keer geëvalueerd , hier werd ook mijn ervaringen besproken die in de tussentijd gepasseerd waren en kreeg ik weer tips mee om te oefenen.
Eric is echt aan te raden, niet alleen als je “emmer” overloopt maar ook als je structuur in je werkzaamheden wilt krijgen.
Mij heeft het enorm geholpen en na slecht 4 sessie had ik weer mijn structuur én zelfvertrouwen terug. Ik slaap weer heerlijk en ik loop niet meer te piekeren over hoe ik mijn werkzaamheden allemaal rond moet krijgen.
Eric dank je wel!
Carola Post, docent/trainer/mentor,
SVO vakopleiding food
“Nu veel bewuster organiseren van alle zaken die op me af komen!”
Sikko Oegema, BMD Advies
Ik ben Sikko Oegema, milieuadviseur bij BMD Advies.
Ik ondersteun klanten bij de invulling van complexe vergunningaanvragen en milieumanagement.
Dit doe ik voor circa twintig klanten.
Daarnaast ben ik trainer. Ik verzorg training milieucoördinator en de trainingen intern auditeren
In mijn vrije tijd heb ik ook altijd een redelijk volle agenda omdat ik in de gemeente Schijndel raadslid/fractievoorzitter ben voor de PvdA.
Daarnaast ben ik voorzitter van de Stichting Anders, de stichting die het 1 Anderfestival organiseert.
Ik was met erg veel verschillende zaken gelijktijdig bezig en merkte dat mijn harde schijf vol begon te raken.
Mijn oude systeem werkte niet meer.
Mede door de diversiteit van aandachtsvelden verloor ik soms bepaalde zaken uit het oog en reageerde ik laat of te laat op zaken.
Ik baalde daar van.
Door onderdelen van de werkwijze “Een Helder Hoofd” toe te passen heb ik veel meer controle over de werkzaamheden.
Na de training en begeleiding door Eric van den Heuvel ben ik me veel bewuster hoe ik alle zaken die op me af komen kan organiseren.
De drukke bezigheden worden daardoor nog leuker.
Ik ben het meest tevreden over de eenvoud van de systematiek van “Een Helder Hoofd”.
Als je last hebt van je agenda omdat het aan overzicht ontbreekt, kan ik je de dienstverlening van EenHelderHoofd.nl aanbevelen.
Sikko Oegema
Milieuadviseur en trainer bij BMD Advies
“Weer overzicht in mijn dagelijkse planning en taken”
Sjaak Lamée, Gemeente ‘s-Hertogenbosch
Ik ben Sjaak Lamée en ben sinds 2018 werkzaam als werkvoorbereider bij Gemeente ‘s-Hertogenbosch. Het werk is veelomvattend en dynamisch en bestaat voornamelijk uit het uitwerken van inrichtingsplannen naar een technisch ontwerp en bestek naar de aannemer, op gebied van infrastructurele werken in de openbare ruimte.
Er kwam veel informatie bij mij binnen en merkte dat ik moeite had om alles te verwerken. Ik had het gevoel dat ik gemakkelijk belangrijke zaken over het hoofd zag en merkte dat ik geen overzicht meer had in mijn dagelijkse planning en taken.
Sinds ik met Eric van den Heuvel van EenHelderHoofd.nl aan de slag ben gegaan heb ik een vaste werkwijze hoe ik mijn werkdag invul. Door het werk in te delen en te prioriteren volgens Eric zijn schema kan ik op tijd aangeven als het mij teveel wordt en iets niet haalbaar blijkt.
Dat geeft mij rust en overzicht. Daarnaast kan ik duidelijkheid scheppen naar projectleiders en weten zij hoe ik ervoor sta, zodat we projectmatig kunnen samenwerken.
Eric gaat met je zitten en is goed in de één-op-één begeleiding. Hij kijkt wat er nodig is en waar je hulpbehoefte ligt. Door zijn professionele blik en ervaring kan hij goed ondersteuning bieden en wekt hij vertrouwen.
Ik kan Eric echt aanbevelen voor betrouwbare hulp bij het beter leren plannen en organiseren van je werk. Hij is een betrokken persoon en helpt je graag als je zelf geen overzicht meer hebt om dit te weer terug te krijgen. Ik ben zeer tevreden over Eric en ben blij met mijn huidige functioneren. Top, bedankt!
Sjaak Lamée
Werkvoorbereider civiele techniek
Gemeente ‘s-Hertogenbosch
“Ben nu meer bewust van mijn handelen”
Remco Tuinenburg, SKN Bouw
Ik ben Remco Tuinenburg directeur bij SKN Bouw.
In deze functie doe ik allerlei verschillende werkzaamheden zoals calculeren, werkvoorbereiding, opnemen van werkzaamheden en de dagelijkse sturing van de medewerkers.
Voordat ik het 1 op 1 begeleidingstraject bij Eric van den Heuvel van EenHelderHoofd.nl ging volgen was ik overwerkt.
Het begeleidingstraject heeft mij weer overzicht gegeven en ik ben nu meer bewust van mijn handelen.
Het meest positieve punt van het werken met Eric van den Heuvel is dat hij gekeken heeft wat het best bij mij past.
Dat is tevens het punt waarop ik Eric aanbeveel, omdat hij zoekt naar een oplossing hoe je een toe te passen systeem kan laten aansluiten bij de persoon die om hulp vraagt.
Remco Tuinenburg
Directeur bij SKN Bouw
“Meer rust, structuur en overzicht in je werk!”
Sietske van der Maat, SRC Reizen
Mijn naam is Sietske van der Maat en werk als manager Reizen Op Maat bij SRC Reizen.
SRC Reizen verzorgt georganiseerde groepsreizen, maatwerkreizen voor groepen en individuelen en standaard Individuele reizen.
Onze afdeling is verantwoordelijk voor alle maatwerkreizen en de standaard individuele reizen.
Voordat we met “Een Helder Hoofd” gingen werken was het erg hectisch in het team, want door de verkoop van een nieuw product kregen we er ‘extra’ werk bij.
We waren het overzicht kwijt en iedereen probeerde alle ballen in de lucht te houden zonder iets goed af te kunnen ronden.
Na de incompany team-training timemanagement door Eric van den Heuvel heeft iedereen een goed overzicht gekregen in de werkzaamheden en dat geeft erg veel rust in het team.
Dit overzicht ontstaat door het bijhouden van een goede To-do list.
Het meest positieve van Eric is dat hij heel goed kan luisteren en hij geeft individueel op maat advies ondanks dat we met een groepje waren.
Niet elke medewerker werkt op dezelfde manier en hij/zij moet hetgeen doen wat het beste bij hem past!
De theorie en de voorbeelden die Eric gaf zijn voor ons heel goed toe te passen in de praktijk.
Als je opzoek bent naar een nieuwe/andere methode om effectief om te gaan met alle input die je in dagelijkse werk ontvangt, biedt Eric een uitstekende training om tot andere inzichten te komen.
Persoonlijk advies voor elke deelnemer.
Met als doel of resultaat dat je rust hebt in je hoofd, structuur en overzicht in je werk!
Er is echt niets op de dienstverlening van “Een Helder Hoofd” aan te vullen, het was prima!
Sietske van der Maat
Manager bij SRC Reizen
“Meer rust in mijn hoofd en een beter overzicht”
Josephine van Es, BCN
Mijn naam is Josephine van Es en werk als Commercieel Medewerker bij trainingslocatie BCN.
Mijn werkdruk was vrij hoog. Ik heb veel verschillende taken en vond het erg lastig om dit te organiseren.
Het gevolg hiervan was dat ik aan het eind van de dag moest overwerken of mijn werk niet af kwam.
Na de training professioneel timemanagement heb ik meer rust in mijn hoofd en heb een beter overzicht van mijn taken.
Hierdoor kan ik beter zien wat prioriteit heeft. Mijn werk is georganiseerder dan voorheen.
Naast het feit dat ik de training van hoge kwaliteit vind, vind ik het stukje nazorg erg goed.
Ik raad anderen aan om een Training Professioneel Timemanagement als deze te volgen, zeker als er behoefte is aan een beter timemanagement.
Ik vond het een zeer goede training!
Josephine van Es
Commercieel Medewerker bij BCN
“Nu weet ik van te voren wat een dag/week voor werkdruk meebrengt”
Edwin Qualm, Namaste Reizen
Ik ben Edwin Qualm en ik ben reeds 10 jaar werkzaam bij Namaste Reizen.
Een kleine reisorganisatie gericht op individuele reizen naar een groot deel van de Aziatische landen.
De werkdruk is wisselend gedurende het jaar.
Echter op de meeste dagen lukt het echter niet om mijn dagelijkse werkzaamheden af te krijgen.
Veel ad-hoc informatie, taken buiten het eigen werkveld om en tevens een overvloed aan informatie/opdrachten die ik niet kon verwerken.
Ik ben na de training door Eric van den Heuvel van EenHelderHoofd.nl veel meer gestructureerd gaan werken.
Mijn werkdruk bepaal ik nu meer zelf en heb ik ook beter in de hand.
Door planmatig te werken weet ik nu van te voren wat een dag/week voor werkdruk meebrengt en of er nog ruimte is voor extra.
Tevens kan ik nu beter inschatten wat relevant is, wat niet en hoeveel tijd het mij zou kosten.
Niet alleen de theorie, maar ook het toepassen hiervan direct op mijn werkzaamheden (relevante voorbeelden) zorgen ervoor dat het duidelijk is.
Zo duidelijk dat ik er direct na aankomst op kantoor mee kon beginnen. De begeleidingssessies waren voor mij dan ook een zeer grote meerwaarde.
De theorie en tools om aan time management te werken zijn er.
Echter is het lastig om dit in praktijk te brengen, zeker omdat een werksituatie en werkdruk zeer persoonlijk kan zijn.
Het is juist de ondersteuning om de theorie in de praktijk te brengen dat ik een cursus zeker zou aanraden.
Edwin Qualm
Travel consultant Vietnam, Cambodia, Laos & Myanmar (Birma) bij Namaste Reizen
“Nu hollen die feiten achter mij aan, i.p.v. andersom.”
Cecile Snijders, Communicatiebureau Breinkracht
Ik ben Cecile Snijders. Onder de naam Breinkracht help ik mensen – en daarmee de organisaties waar zij voor werken – om slimmer te communiceren.
In essentie is dat: eerst denken, dan doen. Wie wil je wanneer, waarom en hoe bereiken?
Dit combineer ik met mijn rol als boerin bij Koe & Koe en moeder van twee kinderen.
Voorheen had ik structureel een te volle agenda. Ik was niet in staat het tij te keren en vroeg me af “wanneer hollen die feiten nou eens achter mij aan?”
Na de de training professioneel timemanagement “Je voornemens de Baas” van “Een Helder Hoofd” en de persoonlijke begeleiding door Eric van den Heuvel, ben ik in staat om meer aan het stuur te staan van mijn eigen planning en zo de werkdruk te temperen.
Waarbij mijn grootste uitdaging blijft: welke keuzes maak ik.
Als ik alles blijf doen wat ik deed, blijf ik een werkdrukprobleem hebben.
In de reële werktijd die ik heb, passen niet alle ambities die ik nastreef.
Eric heeft mij geholpen om hierin inzicht en overzicht te krijgen.
Het op maat aan kunnen sluiten bij mijn persoonlijke uitdagingen en daarop doorvragen, daar ben ik erg tevreden over.
Erg positief de dienstverlening van Eric vind ik het aanreiken van een aantal praktische tools.
Heb je het structureel te druk en krijg je het onvoldoende voor elkaar om het anders aan te pakken?
Dan kan ik je van harte aanbevelen om de professionele hulp van Eric van den Heuvel in te schakelen.
Eric gaat onbevooroordeeld met je aan de slag.
Hij neemt je mee op ontdekkingstocht naar hoe je nu je werk en leven organiseert en hoe het anders en beter kan.
Het heeft mij een mooie combinatie van inzichten en praktische tips gebracht.
Het uiteindelijke resultaat: ik heb nu meer overzicht in alles waar ik mee bezig ben en wat op mijn to do-lijst staat en bovendien voel ik me nu meer de regisseur van mijn eigen tijd.
Het helpt me om een stevige basis te hebben van waaruit ik beter wil leren kiezen en prioriteiten stellen. Dit alles in een prettige sfeer.
Cecile Snijders,
Eigenaar van Breinkracht
“Efficiënt werken met controle en rust.”
Charlotte la Lau, CheckMark Labrecruitment
Mijn naam is Charlotte en ik werk ruim 8 jaar als Office Manager bij CheckMark Labrecruitment, gespecialiseerd in werving & selectie en detachering van professionals in de chemie & life sciences.
Als Office Manager ben ik met verschillende taken tegelijk bezig, dat is hartstikke leuk, maar dat maakt prioriteiten stellen soms lastig, vooral als er ook nog spoedklussen tussendoor komen.
- Wat doe ik eerst?
- Wat loopt er allemaal?
- Op welke reactie wacht ik nog?
Dat zijn vragen waar ik continu mee bezig ben. Het overzicht hierin ontbrak soms.
Na de hulp van Eric van den Heuvel van EenHelderHoofd.nl is er meer structuur ontstaan, daardoor is mijn werk overzichtelijker geworden en weet ik precies welke projecten er lopen of en wat er op de agenda staat.
Dat komt door toepassen van het systeem van de werkstroomverwerking en organisatie, bestaande uit verzamelen, verhelderen & beslissen en organiseren.
Dit geeft mijzelf rust en dat merken ook mijn collega’s op.
De persoonlijke 1 op 1 timemanagement instructie was voor mij de perfecte begeleiding die ik zocht. Dit traject is specifiek toegespitst op mijn werkzaamheden, zodat het gelijk toepasbaar is.
Eric heeft mij geholpen met de knelpunten, een goede basis te creëren en vanuit daar te organiseren.
Voorafgaand heb ik de open Training Professioneel Timemanagement “Je voornemens de Baas” gevolgd. Aansluitend heb ik twee sessies met 1 op 1 begeleiding met van Eric doorlopen.
Ben je toe aan efficiënter werken en wil je weer controle en rust in je werkzaamheden? Dan beveel ik echt de diensten van Eric aan.
Charlotte la Lau
Office Manager bij CheckMark Labrecruitment.
“Handvatten om beter met je tijd om te gaan.”
Jaap Jonker, HGG Profiling Contractors BV
Mijn naam is Jaap Jonker, 31 jaar ik kom uit Valkenswaard en ben Sales Engineer bij machinefabriek HGG Profiling Contractors.
Door mijn drukke full-time baan in combinatie met mijn deeltijd HBO opleiding Commerciële Economie op de Fontys Hogeschool in Eindhoven had ik een behoorlijke werkdruk.
Door de training professioneel timemanagement “Je voornemens de Baas” bij Eric van den Heuvel van EenHelderHoofd.nl is mijn stressniveau gezakt omdat er geen ellenlange losse eindjes meer zijn.
Ik heb het geleerde systeem van werken geïmplementeerd en zorg ervoor dat elke dag voor 17:00 mijn postvak in leeg is.
Ik vind het erg positief dat Eric het systematisch werken helder uitlegt.
De voorbeelden zijn te vergelijken met mijn eigen praktijkervaringen.
Het is alleen al fijn om in de groepstraining te zien dat je niet de enige bent die tobt met alle zaken die gedaan moeten worden in zo weinig tijd.
Je leert een systeem van werken aan dat je voor de rest van je leven meeneemt, zowel zakelijk als privé.
Aan anderen zou ik willen vertellen dat Eric een trainer is gespecialiseerd in timemanagement.
Hij kent de valkuilen en de trucjes om weer uit de valkuil te ontsnappen. In een paar uurtjes rijkt hij je de handvatten aan om beter met je tijd om te gaan en meer relaxed in het leven te staan.
De training is top geregeld en Eric heeft een heldere en professionele aanpak.
Jaap Jonker
Sales Engineer bij HGG Profiling Contractors BV
“Ik ben weer vrolijk en mijn kamer is opgeruimd.”
Anne Marie van Hees, BTL Nederland BV
Ik ben Anne Marie van Hees, veiligheidskundige en KAM-coördinator bij BTL Nederland, één van de grootste hoveniers- en groenaannemers van Nederland met vestigingen door het hele land.
Daarnaast ben ik trainer en gedragstherapeut voor honden en run ik een eigen hondenschool.
Zowel op mijn werk bij BTL als in mijn eigen bedrijf kan het behoorlijk druk zijn.
Mijn werkdruk was, voordat ik met Eric van den Heuvel van EenHelderHoofd.nl ging werken, hoog.
Door te weinig structuur was mijn werkkamer, zowel bij BTL als thuis, rommelig met overal stapels af te handelen zaken.
Tijd om op te ruimen dacht ik niet te hebben waardoor ik vaak moest zoeken naar iets wat ik zeker dacht te hebben.
Ik had het gevoel dat ik heel veel nog moest doen.
Door eerst een training professioneel timemanagement “Je voornemens de Baas” te volgen en te horen waar andere cursisten mee zaten, bleek ik niet de enige die overspoeld werd door informatie en te weinig zicht te hebben op lopende projecten.
De werkstroomverwerking en –organisatie die we uitgelegd kregen gaf een heldere blik op onze problematiek.
Direct na deze sessie ging ik met het stappenplan aan de slag en merkte binnen een paar dagen dat er meer rust in mijn hoofd kwam en ik langzaam aan weer grip kreeg op de projecten die ik onder handen had.
Na de training volgde ik nog twee privésessies bij Eric waarin mijn eigen persoonlijkheid en mijn werkstructuur en –opstelling werden doorgenomen.
Daarbij kwam vooral het schema van de werkstroomverwerking weer ter sprake en keken we samen hoe ik vooruitgang boekte. Na twee sessies kon ik met een gerust hart op vrijdagmiddag de deur achter me dicht trekken, wetende dat ik alles onder controle had en mijn projecten goed op schema liepen.
Mijn nachtrust verbeterde enorm en door ook het werkschema in mijn privéleven toe te passen kreeg ik daar ook weer meer grip op.
Ik kreeg weer een leven.
Zeer positief van de dienstverlening van “Een Helder Hoofd” vind ik de aansluiting bij de werkelijkheid, interactie tussen cursist en trainer en de handige direct toepasbare manieren om het werk weer in de hand te krijgen.
Het meest tevreden ben ik over het aanreiken van het werkstroomverwerkingschema en het inzoomen op de individuele mens.
Is je hoofd vol, overloopt en ervaar je onvoldoende controle op je werk, dan beveel ik graag een workshop bij Een Helder Hoofd aan.
Ik vond de dienstverlening van Eric goed en inspirerend.
Het heeft me weer rustig gemaakt, ik kan beter slapen en anderen merken het op. Ik ben weer vrolijk, mijn kamer is opgeruimd en als ze iets vragen weet ik meestal direct waar het over gaat en kan ze snel antwoorden.
Anne Marie van Hees
veiligheidskundige en KAM-coördinator bij BTL Nederland BV
“Meer structuur en beter gebruik Outlook”
Ruud Megens, R.M.S. Advies en interim consultancy
Mijn naam is Ruud Megens en geef adviezen voor het toepassen van duurzame energie technieken en energiebesparingstrajecten voor bedrijven en instanties.
Voordat ik met Eric van den Heuvel van EenHelderHoofd.nl aan de slag ben gegaan was de werkdruk op zich beheersbaar, maar ik had het gevoel zeker niet altijd efficiënt te werken.
Nadat de open training professioneel timemanagement bij “Een Helder Hoofd” heb ik in juni 2015 een begeleidingssessie gevolgd.
Nu werk ik meer gestructureerd, in combinatie met het beter gebruiken van Microsoft MS Outlook.
Ik ben erg tevreden over het persoonlijke contact met Eric van den Heuvel en de contacten die ook na de cursus onderhouden wordt.
Aan anderen zou ik willen vertellen dat men zelf bewust moet worden dat je een probleem hebt, of zelf efficiënter willen werken en daarna pas de cursus volgen.
Op die manier spreek ik mensen ook regelmatig over mijn ervaring met “Een Helder Hoofd” en in het bijzonder over Eric van den Heuvel.
Ruud Megens
Eigenaar van R.M.S. Advies en interim consultancy
“Overzicht, rust en structuur”
Jeroen Knol, PENTA College CSG
Ik ben Jeroen, 42 jaar en docent economie in het middelbaar onderwijs, op het PENTA College CSG.
Daarnaast ben ik co ouder van een fantastische dochter.
Voordat ik met Eric van den Heuvel van EenHelderHoofd.nl met mijn timemanagement aan de slag ben gegaan was mijn werkdruk gemiddeld tot hoog.
Daarnaast zijn er de bekende piekbelastingen die vaak voorkomen in het onderwijs.
Na de open training time-management bij “Een Helder Hoofd” heb ik in april 2015 een paar 1 op 1 begeleidingssessies gevolgd.
Daardoor heeft Eric mijn nog beter het overzicht, de rust en de structuur geven waarnaar ik in mijn professionele en persoonlijke leven naar verlangde.
Het is even wennen. In het begin lijkt het meer werk, maar op het moment dat je het systeem gebruikt, op structurele basis, geeft het rust en overzicht.
Het meest tevreden ben ik over de persoonlijke begeleiding en het toesnijden naar de persoonlijke situatie en de openheid. De training en begeleiding zie ik echt als persoonlijk, meedenkend en kennis van zaken.
Als je de systematiek van “Je voornemens de Baas” gaat gebruiken is het echt waardevol.
Jeroen Knol
Docent Economie bij het Penta College CSG
“Voorkomen dat anderen mijn agenda beheersen”
Docent en Mentor, MBO School
Als docent en mentor op een MBO school werd mijn werkdruk als hoog ervaren. O.a. door :
- de grote diversiteit aan neventaken
- de hoeveelheid nieuwe taken
- vernieuwde opleidingen,
- de enorme dynamiek
- en het feit dat anderen mijn agenda beheersten, of in ieder geval leken te beheersen.
Er kwam teveel tegelijk op me af waardoor ik door de bomen het bos niet meer zag. Dacht dat ik best goed was in plannen.
Het onderscheid tussen belangrijk en urgent was mij bekend maar op een gegeven moment was alles urgent.
Dat was het moment dat ik wist dat er iets moest veranderen.
Sinds ik met Eric van den Heuvel ging werken heb ik een methode waardoor ik overzicht kan houden in de grote hoeveelheid diverse werkzaamheden.
Daarnaast heb ik tips en trucs waardoor ik kan voorkomen dat anderen mijn agenda beheersen.
Het meest tevreden ben ik over de combinatie van een praktische aanpak en het luisterend oor dat vervolgens tips en trucs heeft.
Dus, zowel gericht op organiseren (praktisch) als op de ‘soft skills’.
Mijn advies is dan ook aan anderen: Bel Eric, doe je verhaal, luister wat hij heeft te bieden en beslis of dat bij jou past!
Eric, bedankt! Ik had even kortsluiting en ben nu weer op de rails gezet.
Anonieme reactie deelnemer 1 op 1 begeleiding timemanagement, Docent MBO
“Afspraken met klanten, leveranciers en medewerkers beter nakomen”
Felix van Hintum, Northsea B.V. yacht support
Mijn naam is Felix van Hintum, mede-eigenaar van een snelgroeiend metaalbedrijf Northsea B.V. dat zich gespecialiseerd heeft in het ontwikkelen en produceren van producten voor de luxe jachtbouw.
Voordat ik een 1 op 1 begeleidingstraject timemanagement bij “Een Helder Hoofd” ging volgen was mijn werkdruk zeer hoog. Grotendeels werden werkzaamheden last-minute uitgevoerd.
De persoon die het hardst schreeuwde kreeg het eerst zijn onderdelen.
Na de begeleidingssessies was er weer duidelijk overzicht van lopende projecten en weten wat je eerst stap is. Alle fysieke taken in één overzicht en een duidelijk overzicht van wanneer er extra capaciteit gecreëerd moet worden
Het positieve vind ik naast het stappenplan, de technieken leren om specifieke problemen aan te pakken o.a. het aansturen van personeel, mensen op de juiste positie zetten en handige software tools.
Ik beveel deze timemanagement training aan voor mensen waarvoor het omgaan met grote werkdruk en het verwerken van grote hoeveelheden informatie een groot probleem is.
Je krijgt handige tools en timemanagement training op maat om duidelijk in kaart te brengen wat je taken zijn en wanneer je bij moet schakelen.
Op deze manier blijf je je afspraken met klanten, leveranciers en medewerkers beter nakomen.
Felix van Hintum
mede-eigenaar van Northsea B.V. yacht support
“Weer overzicht over de creatieve, meer abstracte en lange termijn bezigheden”
Roemer Wildschut, Spinnin’ Records, Hilversum
Mijn naam is Roemer Wildschut en ik ben producer (elektronische muziek) en werk onder andere als International DJ promotor bij het meest succesvolle dancelabel Spinnin’ Records.
Voordat ik met het begeleidingstraject van Eric ging werken was er al een hoge werkdruk, en dat is het nog steeds. Ik weet dat een van mijn sterke punten, het creatieve aspect, ook meteen mijn zwakke punt is.
Zonder overzicht kan ik werk niet los laten. Dat zorgt er weer voor dat ‘niet werk’ tijd, ongewenst verandert in ‘werk tijd’.
Door te werken met Eric heb ik weer overzicht kunnen krijgen over in principe alles.
Zoals ik de makkelijk bij te houden bezigheden prima overzichtelijk kreeg miste ik het overzicht over de creatieve, meer abstracte en lange termijn bezigheden.
Daar heb ik door Eric nu weer overzicht voor ontwikkelt!
Het meest tevreden ben ik over hoe Eric luistert naar wat mijn situatie is en helpt overzicht te creëren in de praktijk. Ik ben erg slecht in informatie op te slaan en toe te passen als er geen relatie is met mijn leven.
Ik zou dit aan andere mensen aanbevelen, die zelf het overzicht kwijt raken en daardoor in een downward spiral terecht komen, waardoor de algehele “quality of life” begint af te nemen.
Ik ben van mening dat je pas een oplossing kunt vinden als het probleem groot genoeg is.
Thanks Eric, voor het luisteren en meedenken in mijn situatie. Ik ben iemand die baat heeft bij een goede spar sessie waarbij ik hardop kan nadenken en op die manier tot nieuwe inzichten kan komen. (5 dagen per week thuis werken, i.v.m. COVID-19 helpt dan niet mee.)
Jij zag dit en gebruikte dit, waardoor voor mij vóór het einde van ons afgesproken termijn, het kwartje al viel. De tools die jij mij aangeboden hebt in context tot mijn situatie zal ik voor de rest van mijn leven blijven onthouden en gebruiken.
Thanks again!!
Roemer Wildschut, International DJ Promotor bij Spinnin’Records
“In mijn hoofd was het eigenlijk wel een chaos”
Tamara van den Biggelaar, leraar groep 4, Best Onderwijs (primair onderwijs)
Mijn naam is Tamara van den Biggelaar en ik ben leerkracht in het basisonderwijs. Ik sta fulltime voor groep 4, een groep met 30 kinderen.
In mijn hoofd was het eigenlijk wel een chaos; ik had daar een hoop ’to-do’ lijstjes in opgeslagen, die ik vervolgens niet afgewerkt kreeg.
Door steeds maar ‘ja’ te zeggen en alles naar me toe te trekken, werden deze lijsten ook steeds langer en onoverzichtelijker; ik was nooit klaar!
Eric van den Heuvel van Een Helder Hoofd heeft me verschillende dingen geleerd, die ik nu steeds beter toepas. Ik heb geleerd hoe ik het beste kan omgaan met mijn ’to-do-lijsten’, zodat ik ook steeds meer het gevoel krijg dat ik ook daadwerkelijk dingen gedaan krijg.
Ik heb ook geleerd om anders om te gaan met alle taken, die nu eenmaal bij mijn werk horen. Daarbij heb ik ook goed naar mezelf moeten kijken en gemerkt dat ik sommige dingen toch echt beter en anders kan doen. En hoe, daar heeft Eric me heel goed mee geholpen.
Wat ik als zeer prettig heb ervaren, is dat we niet lang hebben stilgestaan bij waar die chaos in mijn hoofd nu vandaan komt en hoe ging ik daar dan mee om?
Natuurlijk goed om dat te benoemen en te herkennen. Voor mij was het heel waardevol dat we ook snel echt aan de slag gingen. Voor mijn persoonlijk ook heel waardevol dat we meerdere contactmomenten hadden, waarbij we ook even terugkeken op wat we de vorige keer hadden gedaan en besproken en hoe dat dan weer gegaan was de afgelopen periode. En heel belangrijk: hoe nu verder?
Voor anderen zou ik zeggen: bekijk zeer zeker de website van Eric en meld je aan voor zijn nieuwsbrief. Als je dan het gevoel krijgt, dat dit bij jou past, zou ik hem zeker bellen en een gratis kennismakingsgesprek aanvragen. Ik heb dat als heel prettig ervaren.
Uiteindelijk ben ik erg blij met alle handreikingen die ik van Eric heb gekregen; deze worden nu (bijna) dagelijks door mij gebruikt. Bijvoorbeeld: denk aan DERK en doe rotklussen eerst. De manier waarop Eric me hebt leren plannen, is ook een vaardigheid waar ik zeker nog heel veel plezier van zal hebben, in de rest van mijn werk en privé. En wat fijn is: gaat het even minder goed, kan ik het heel eenvoudig weer oppakken, door even weer de geleerde stappen door te nemen.
Tamara van den Biggelaar
Groep 4, Best Onderwijs (primair onderwijs)
“Beheren van mijn agenda en het stellen van prioriteiten.”
onderwijsmanager MBO school (anoniem)
Ik ben werkzaam bij een MBO opleiding als onderwijsmanager. Mijn werk bestaat uit het aansturen van een onderwijsteam, contacten maken en onderhouden met bedrijfsleven, scholen en ik ben lid van het MT.
De werkdruk die ontstond was dat het mailverkeer en andere personen mij agenda beheerden. Hierdoor kon ik niet goed prioriteiten stellen en dat gaf mij het gevoel dat ik steeds achter de feiten aan liep.
Door een veranderende manier van werken, die ik samen met Eric van den Heuvel heb opgezet, ben ik weer baas over mijn eigen agenda, werkzaamheden en heb ik overzicht wat planning betreft over een langere periode. Ik bepaal zelf de prioriteiten.
Voor mij is het meest positieve van de dienstverlening het beheren van mijn agenda en het stellen van prioriteiten.
Ik beveel dit zeker aan voor anderen als je herkent dat je de hele dag met je mail bezig bent en geen tijd kunt maken voor andere zaken, doelstellingen niet haalt en het gevoel hebt dat je langzaam begraven wordt onder je werk. De persoonlijke sessies zijn gericht op de persoon. Wat ik zeer positief vond is het schakelen tijdens de sessies naar de behoeften uit mijn eigen dagelijkse praktijk.
onderwijsmanager MBO school
“Mijn lichaam gaf aan dat ik anders moest gaan inplannen”
coördinator huisvesting en ICT-medewerker basisschool (anoniem)
Ik ben sinds 2010 werkzaam in het primair onderwijs. Mijn werk bestaat uit het voorbereiden en geven van lessen in technologie en wetenschap. En het beheren van de lokalen hiervoor. Tevens ben ik coördinator huisvesting en ICT-medewerker.
Ik heb mijn werkzaamheden nooit als werkdruk ervaren totdat ik na een ingrijpende operatie niet meer op mijn oude energielevel kon komen. Mijn lichaam gaf aan dat ik mijn werkzaamheden anders moest gaan inplannen. De balans privé-werk moest duidelijker worden.
De grootste verandering is ontstaan toen ik samen met Eric mijn rollen en taken op papier heb gezet. Zo kreeg ik en mijn directeur inzicht dat ik veel te weinig tijd had om alle te kunnen uitvoeren. Met dit inzicht is er een nieuwe rolverdeling gemaakt.
Ik ben zeer tevreden over de aanpak van Eric van den Heuvel om inhoudelijk mijn rollen en taken te bespreken. Dit heeft mij een beter inzicht gegeven in het hoe en waarom ik zoveel werk mee naar huis nam. Ik heb waardevolle tips van hem gekregen over hoe ik mijn to-do lijst beter kan indelen. Ik gebruik deze werkwijze nog steeds omdat het mij rust en duidelijkheid geeft.
Voor iedereen die het gevoel heeft de balans kwijt te raken, raad ik het begeleidingstraject aan.
Het was een traject waarbij ik even met een frisse blik kon sparren over de zaken waar ik tegenaan liep. Ik kreeg handvatten en tools aangereikt, waar ik nu nog steeds veel baat bij heb.
coördinator huisvesting en ICT-medewerker
“Mijn werk was nooit af en dat gaf een vervelend gevoel.”
Bob Tetro, Ardex
Mijn naam is Bob Tetro en ben sinds 2017 technisch adviseur voor Ardex in de regio Noord-West Nederland. Mijn werk bestaat uit het beheren van relaties en het behandelen van technische vragen over onze producten. De schakel en enige aanspreekpunt op alle gebieden tussen ons hoofdkantoor in Duitsland en de klant.
Ik had het gevoel dat ik meer te doen had dan ik tijd heb. Alles leek wel belangrijk. Mijn werk was nooit af en dat gaf een vervelend gevoel aan het einde van de werkdag.
Ik vond het moeilijk om prioriteiten te stellen aangezien alles even belangrijk voelde. Ik kon mijn eigen agenda niet beheren, want deze werd beheerd door urgente verzoeken.
Alles moest gisteren af zijn. De informatiestromen waren moeilijk te organiseren en gaven chaos.
Sinds ik werk met de hulp van Eric van den Heuvel ging ik beter organiseren van informatiestromen, prioriteiten stellen werd makkelijker en doeltreffender. Ik kreeg meer overzicht van wat VOOR MIJ prioriteiten had in plaats van wat de klant of anderen vonden. Ik ging meer voor mijzelf opkomen.
Eric heeft mijn inzicht gegeven wat de oorzaak is van het druk-druk-druk gevoel. Hij heeft mij een systematiek aangeleerd waardoor ik dagelijks overzicht blijf houden over alles wat er speelt.
Het meest tevreden ben ik over de nazorg die ik na het begeleidingstraject hebt mogen ervaren.
Eric luistert heel goed en weet de vinger op mijn persoonlijke knelpunten te leggen en helder te formuleren. Hij geeft direct handvatten waar je iets mee kan.
Als je het gevoel hebt dat je het niet meer trekt, of regelmatig stress gerelateerde klachten ervaart, of je leidinggevende klaagt dat jij je doelstellingen niet haalt. Bel dan eens een keer met Eric ( 073-6 232 804 ) over wat hij voor je kan betekenen. Hij is eerlijk, functioneel en doeltreffend in het brengen van oplossingen.
Ik realiseerde mij dat ik eigenlijk tegen een burn-out aan zat. Ik vond erkenning dat de druk die van buitenaf opgelegd wordt, niet reëel is en dat ik daar iets mee moet en nu ook kan doen.
Eric is een zeer goede hulp bij het inventariseren van de knelpunten. Het haalde een last van mijn schouders en het zwaard van Damocles hangt veel minder boven mijn hoofd.
Ik ben een persoon die iedereen tevreden wil stellen en realiseer me dat dat vaak ten koste gaat van mijzelf.
Dit moest ik veranderen en dat is de belangrijkste les waar ik op alle vlakken, zakelijk en privé de rest van mijn leven iets aan heb.
Bob Tetro
Technisch adviseur bij Ardex
“Voldaan gevoel van de (werk)dag en taken blijven niet liggen”
Coördinator (M) stage ICT Voortgezet Speciaal Onderwijs (anoniem)
Ik werk op een Voortgezet Speciaal Onderwijs School. Daar ben ik coördinator van de stages en van ICT op school.
Ik had vooral moeite met plannen van taken en kwam vaak alleen toe aan op dat moment belangrijke zaken voor anderen. Door afleiding en diverse manieren van externe geheugen gebruik lukte het me niet goed genoeg taken te waarderen of verloor ik belangrijke dingen uit het oog.
Van Eric van den Heuvel heb ik geleerd alle taken op één plek weg te zetten. Om elke dag de volgende dag te prioriteren, in te plannen en af te werken. Minimaal één keer in de week neem ik alle projecten en taken voor mezelf door. Hierdoor heb ik eerder een voldaan gevoel van de (werk)dag en blijven taken niet liggen.
Het meeste tevreden ben ik over de snelle resultaten door korte inoefentijd van twee weken tussen de sessies, de makkelijke uitleg, op maat gemaakt en een systeem wat werkt voor mij.
Ik kan je de aanpak van Eric aanbevelen wanneer je op zoek bent naar een systeem om je taken te ordenen en een fijn gevoel aan het einde van de werkdag wilt overhouden.
Een bijkomend voordeel is dat ik de geleerde dingen ook meeneem in mijn privé leven.
Coördinator stage en ICT in het Voortgezet Speciaal Onderwijs
Ik was voortdurend reactief bezig
Martijn Haak, UX manager
Ik ben Martijn, en als UX manager zorg ik er voor dat onze organisatie innoveert en producten ontwikkelt die goed aansluiten bij de doelgroep.
Voorheen hoefde ik m’n aandacht maar te richten op een of twee projecten tegelijkertijd. Na verandering van rol kwam ik in een situatie waarin ik een vijftal projecten ondersteunde, en meer incidentele (losstaande) verzoeken kreeg. Hierdoor kwam ik in een modus waarbij ik de prioriteit bepaalde op basis van urgentie in plaats van de toegevoegde waarde.
Om te zorgen dat ik al mijn beloftes nakwam, moest ik lange dagen draaien, of werk leveren dat niet voldeed aan mijn eigen standaarden. Ik was voortdurend reactief bezig, had daarbij slecht overzicht en liet steken vallen. Dat gaf me regelmatig het gevoel dat ik niet met de juiste dingen bezig was. Al met al verloor ik de voldoening in mijn werk.
Door de hulp van Eric is dit veranderd. Door binnenkomend en lopend werk inzichtelijk te maken, kon ik veel beter “Nee” gaan zeggen en realistischere deadlines geven. Het belangrijkste was dat ik tijd vrij kon houden om aan dingen te werken die belangrijk zijn. Al met al gaf het meer rust en voldoening in mijn werk.
Ik was al bekend met veel van de methodes, maar was door de jaren veel van de goede gewoontes uit het oog verloren. Eric zin ruime ervaring zorgde ervoor dat ik er een manier in kon vinden die bij me past. Het meest waardevolle voor mij was dat hij de juiste vragen op het juiste moment stelde. Dat gaf een gevoel van betrokkenheid, en ik waardeerde de openheid en eerlijkheid van Eric. Dit gaf mij een hele fijne sparringpartner om over mijn situatie na te denken, in plaats van het leren van een “trucje”.
Als je het gevoel hebt dat je vooral bezig bent met de plannen van een ander, weinig controle meer hebt over de invulling van je agenda, en je werkzaamheden bepaald worden door urgentie, kan Eric je helpen een manier te vinden om je werk te organiseren die bij je past, zodat je je aandacht kunt richten op de dingen die belangrijk zijn.
Martijn Haak, UX manager
Meer focus op belangrijkste taken in mijn werk
Redacteur/communicatieadviseur
Ik ben redacteur/communicatieadviseur bij een grote organisatie in de financiële dienstverlening, met inmiddels een kleine twintig jaar werkervaring. Mijn werk bestaat uit het schrijven van teksten voor interne en externe publicatie: interviews, artikelen, speeches, social media teksten. Daarbij geef ik geïnterviewden of andere betrokkenen ook advies.
Ik had niet altijd een even goed overzicht, waardoor er ook wel eens dingen in het gedrang raakten en ik deadlines miste. Ik worstelde met name met de balans tussen de waan van de dag en belangrijke onderwerpen die op de lange termijn speelden.
Eric heeft me geholpen, op een hands-on manier, om meer focus te leggen op de belangrijkste taken in mijn werk. De basis daarvoor is overzicht en bewuste selectie. Het coachingstraject bij Eric heeft me inzichten gegeven, soms heel praktisch en op andere momenten door me op een andere manier naar een bepaald probleem te laten aankijken. Het vereist wat discipline om die structuur te blijven aanbrengen. Maar het is een investering die iets oplevert: meer rust in mijn werk, minder momenten van stress en een gevoel van succes omdat ik meer regie heb over mijn werk en afspraken beter kan nakomen.
Ik had geen behoefte aan een ‘algemene’ timemanagement training. Het grote voordeel van de individuele coaching die ik van Eric kreeg, is dat hij zijn advies afstemde op mijn specifieke werksituaties en de dingen waar ik tegenaan liep als uitgangspunt nam. Een advies moet namelijk ook passen in de specifieke context waarin je werkzaam bent. En Eric vertelt niet alleen hoe het moet, hij gaat naast je zitten en doet het voor.
Eric bracht zijn adviezen regelmatig met humor, waardoor het plezierige gesprekken waren waar zo nu en dan ook een relativerende werking van uitging.
De naam van deze redacteur/communicatieadviseur is bij ons bekend. Op verzoek van de schrijver is deze testimonial anoniem geplaatst.
Ga direct naar...
- Onze trainingskalender Eerst volgende training 9 december
- Training Professioneel Timemanagement voor jou Open inschrijving training
- Training Professioneel Timemanagement voor jouw team In-company / inhouse training
- Training Team Effectiviteit en Efficiëntie In-company / inhouse training met je hele team
- 1 op 1 begeleiding Individuele Professioneel Timemanagement training en begeleiding
- Klanten vertellen Ervaringen en recensies over onze dienstverlening
- Spreker boeken Inspirerende lezing Professioneel Timemanagement en slimmer werken
- Coaching Verbeter je competentie plannen en organiseren van je werk
- Bekijk onze 125 gratis slimmer werken tips. Direct te gebruiken.